naar de NL Desteni website

Keyconcepts

Mind = je gedachten, gevoelens en emoties

Archives

Om je te abonneren op de DesteniNL nieuwsmail klik hier
Wil je reageren of heb je vragen, plaats die dan op het DesteniNL forum

http://nl.youtube.com/watch?v=k85EK_ogUEw&feature=channel_page

12 november 2007

Hallo Ingrid, mijn naam is Liam en ik ben je levensboom in jou als één als gelijk met jou en ik assisteer en ondersteun je in dit proces van jezelf geboren laten worden als leven uit het fysieke.

Ingrid, ik ben in 't bijzonder hier om met je te praten over je kuiten. Want je kuiten staan onder enorme druk. Wat ik bedoel met 'onder enorme druk' is dat de belangrijkste prominente systeemplaatsing in jou, die de expressie en ervaring van jezelf hindert en beïnvloedt, bestaat in allebei je kuiten - linker en rechter been.

De kuiten vertegenwoordigen zelf-oordeel, zelf-kritiek, zelf-vergelijking. Deze drie specifieke plaatsingen zijn specifiek gemanifesteerd in de kuiten van het menselijk lichaam.

Ingrid, je moet in jezelf kijken naar zelf-oordeel, zelf-kritiek en zelf-vergelijking.

Met andere woorden:
Observeer jezelf in je mind tijdens je van dag tot dag hantering van en participatie in deze wereld. Je moet je gedachten observeren vanuit het perspectief dat je kijkt waar je jezelf toestaat jezelf te oordelen door het vergelijken van jezelf met andere wezens in jouw aanwezigheid in je wereld.

En dan zelf-kritiek - waar ben je te hard voor jezelf, waar forceer je jezelf in jezelf, in het bijzonder in dit proces, want, tot op zekere hoogte maak je je niet te druk, maar het zelf-oordeel, de zelf-kritiek en het jezelf vergelijken met, bestaan nog steeds in je en als jou en dat veroorzaakt als het ware een soort van glazen 'wand' in het centrum van je wezen en het is alsof je... je kunt het antwoord zien maar het is alsof je er niet bij kan komen, weet je, het is alsof je het antwoord kunt zien en ervaren vóór je, maar je bent nog niet de ervaring van jezelf in elk en ieder moment.

Het is alsof er iets binnenin je is en je bijna weet wat de ervaring ervan is, maar de zelf-kritiek, het zelf-oordeel en het zelf-vergelijken staan je niet toe jezelf te accepteren als de ervaring van jezelf, de expressie van jezelf in elk moment als iedere ademhaling.

Je weet wel, altijd iets vinden dat net niet goed voelt. Er mist iets - wat je achterlaat met een lege 'spacy' ervaring van jezelf.

Die ervaring van het lege, 'spacy' van jezelf wordt veroorzaakt door de zelfveroordeling, zelfkritiek en het jezelf vergelijken met jezelf en ook met andere mensen in je wereld.

Ik stel voor dat je begint met de kuitpunten van je menselijk lichaam - bekijk en observeer jezelf intensief en specifiek in elk moment in elke ademhaling gedurende de dag. Kijk naar en observeer intensief je gedachten, waar je hard/streng bent voor jezelf, waar je jezelf veroordeelt, waar je jezelf vergelijkt met anderen en waar je erg, erg kritisch bent naar jezelf. Wat niet nodig is.

Ingrid, dit is een proces om van te genieten, als jezelf in elk moment.

Het is geen africhtingskamp of iets in die geest, heb plezier met jezelf in elk moment. Als er een gedachte, emotie of gevoel opkomt, lach dan met jezelf en zeg: 'hahaha nee, nee, nee, dit is niet wie ik ben, ik sta dit niet toe, ik accepteer dit niet'. Dus sta je op en pas je zelfvergeving toe.

Je zult veel plezier, helderheid en realisaties vinden in het toepassen van zelfvergeving. Laten we dus genieten van/in dit proces, hoewel er veel veranderingen staan te gebeuren. En veranderingen kunnen moeilijk of zwaar lijken om doorheen te gaan, maar dat zijn ze niet. Wel tijdens, dan is het moeilijk en zwaar, maar als je er doorheen bent gegaan, door het proces van zelfvergeving, dan kun je erop terugkijken en zien: 'Nu weet ik en begrijp ik en realiseer ik me waarom ik dit moest ervaren, met welk doel en reden, en zul je het bloeien en openen van jezelf realiseren, ontwikkeld als de expressie van wie je bent in elk moment.

Liam

0 reacties

Een reactie posten

Onze toekomstige ouders

Gezond verstand is dat je je realiseert dat we leven na leven hier terugkeren - en als we niet de weg voorbereiden voor degenen die onze ouders zullen worden - zijn ze we goed verneukt.

Recent Posts

Recent Comments