naar de NL Desteni website

Keyconcepts

Mind = je gedachten, gevoelens en emoties

Archives

Om je te abonneren op de DesteniNL nieuwsmail klik hier
Wil je reageren of heb je vragen, plaats die dan op het DesteniNL forum

Hallo daar! Dit is het Ontwerp van Geluk, dat tegen jullie spreekt over geluk.

Er is een aspect van geluk, dat door de mensen van deze wereld en mensen van de mind moet worden begrepen.

Geluk wordt niet bepaald door iets te doen.
Geluk is niet iets dat buiten jezelf staat.

Op dit moment is geluk en het ontwerp ervan als mezelf in mensen altijd verbonden aan iets dat je moet doen, een gebeurtenis, een andere manifestatie van je zijn - buiten jezelf, die is verbonden aan een relatie buiten het zelf in en als deze wereld. Geluk is bijvoorbeeld het hebben van een relatie met iemand.

Ik voel me gelukkig als ik me op de oceaan bevindt.
Ik voel me gelukkig als ik in het telefoonpark ben, of in de speeltuin.
Ik voel me gelukkig als ik iets ontvang of krijg, dat ik altijd heb willen hebben, waarop ik heb gehoopt, waarnaar ik heb verlangd.
Ik ben gelukkig als ik naar huis ga en zie, dat al het huishoudelijke werk is gedaan.
Ik ben gelukkig als ik een mooie jurk krijg, die ik altijd heb willen hebben, waar ik lang op heb gehoopt, en die ik altijd heb gewenst.
Ik voel me gelukkig als ik zie dat iemand anders schijnbaar gelukkig is.

Al deze zaken, dit zijn er eigenlijk nog maar een paar, zijn voorbeelden van de manier waarop mensen geluk hebben gedefinieerd 'als' dit of dat. Dit gelukkig zijn of gelukkig voelen, of ik ben gelukkig - duurt maar even. Neem het volgende eens in beschouwing.

Geluk en gelukkig zijn of voelen bestaat alleen voor een moment. Hetzelfde geldt voor opwinding. Dat bestaat maar een bepaald moment en dan verdwijnt het weer. Geluk en opwinding zijn dezelfde energetische emotie of gevoel dat wordt gevoed door het verstand of het denken. Geluk is dus een gevoelsuitdrukking van de mind. Opwinding is een emotionele of gevoelsuitdrukking van de mind, want - laten we zeggen - het bewijs ervoor is, dat zowel geluk als opwinding beiden weer verdwijnen. Het valt weg als het ware.
Dus om opwinding te laten bestaan moet teleurstelling bestaan. Om geluk te laten bestaan moet verdriet bestaan. Dit is exact de manifestatie van de twee polariteiten van de mind.
Daarom zijn geluk en opwinding een gepolariseerde manifestatie van emotie en gevoel van de mind. Het is bedoeld om jezelf te ervaren, om jezelf uit te drukken als plezier om te staan, te leven en jezelf uit te drukken en te ervaren als plezier.

Het plezier, waarover ik spreek, is niet iets dat naar boven komt of iets dat in je opvlamt vanwege een bepaalde gebeurtenis die plaats heeft of iets dat zich buiten jezelf bevindt, dat maakt dat je plezier hebt. Nee, dat gebeurt met geluk en opwinding, want die hebben over het algemeen te maken met een afzonderlijke bron buiten jezelf, die je dan oplaadt en je voor een moment geluk en opwinding laat ervaren.
Er bestaat een verschil met jezelf als plezier met het leven als eenheid en gelijkheid en dat bent jij zoals je bent. Met andere woorden, de expressie van plezier is niet zoiets als een lachbui of, weet je wel, pret en lol en de hele tijd glimlachen, uitgelaten, expressief, nee. Deze vorm van plezier is de aanwezigheid van jezelf zoals je bent van het leven als eenheid en gelijkheid - constant, stabiel en hier aanwezig in iedere ademhaling.

Als je het plezier zou willen ervaren van jezelf als wie je bent van het leven in en als eenheid en gelijkheid, word dan je adem. De levensadem is het plezier van het leven als wie je bent. Wees daarom gewaar en observeer je geluk en opwinding. Beiden zijn emoties en gevoelens van de mind.

Ik zou willen zeggen, dat plezier en opwinding emoties en gevoelens zijn, eigenlijk emotie of gevoel, omdat opwinding en pret worden gevoed door emoties, door een gevoel te genereren, dat je ervaart als geluk en opwinding. Dus geluk en opwinding vinden hun oorsprong in onderdrukte emoties in jezelf. Daardoor denk je dat je gelukkig en blij bent, maar alleen voor een moment. Het duurt maar even. Daarna is het op en loop je leeg. Daarna ga je naar andere uiterste en dat is verdriet. Er zal zich dan iets voordoen in je omgeving dat verdriet oproept. En daarna gebeurt er iets dat geluk en opwinding oproept. En dan ga je weer terug naar het verdriet, en daarna woede.

Je houdt je wereld in stand met polariteitsmanifestaties van de mind. Van het ene uiterste in het andere uiterste. Om uit de extreme ups en downs van polariteiten van de mind te komen blijf je hier in iedere ademtocht die je bent in eenheid en gelijkheid.

Dank je wel. Dit is het Ontwerp van Geluk, dat sprak over zichzelf als geluk.

Terug naar Index

0 reacties

Een reactie posten

Onze toekomstige ouders

Gezond verstand is dat je je realiseert dat we leven na leven hier terugkeren - en als we niet de weg voorbereiden voor degenen die onze ouders zullen worden - zijn ze we goed verneukt.

Recent Posts

Recent Comments