naar de NL Desteni website

Keyconcepts

Mind = je gedachten, gevoelens en emoties

Archives

Om je te abonneren op de DesteniNL nieuwsmail klik hier
Wil je reageren of heb je vragen, plaats die dan op het DesteniNL forum

30 september 2007

Hoi, dit is het Liefde Systeem Ontwerp, hier om opheldering te geven over het het woord 'liefde'.
Het is dus duidelijk dat mensen me moeten 'wegkappen' - zodat ik niet langer besta en niet langer vorm geef aan de mind en deze niet langer ondersteun. Dus hoe ondersteunen we onszelf als leven van eenheid en gelijkheid, zodat het woord - en elk woord dat gesproken wordt trouwens - staat als wie we zijn als een expressie van onszelf als leven van eenheid en gelijkheid?
Laten we kijken naar het woord 'liefde'. Om het woord 'liefde' een expressie van zelf te laten worden dat zelf ondersteunt als leven van eenheid en gelijkheid - maken we 'liefde' een statement. Wanneer je 'Ik hou van je' uit tegen iemand, besef dat de woorden die je spreekt niet tegen een ander zijn, maar in feite tegen jezelf. Zelfs als je je ogen moet dichtdoen en 'Ik hou van je' zegt, besef dat het 'ik hou van je' dat je uitspreekt die 'liefde voor jezelf' is.

Maar wat is die 'liefde voor zelf'? Maak duidelijk dat 'liefde' een verklaring is dat je niets zult accepteren dat minder is dan wie je bent, en dus niets minder van een ander zult accepteren als één met wie je bent. Met andere woorden, als je zegt 'ik hou van je' - er staat een persoon of een wezen voor je - je kind, je echtgenoot, je vriend, je vriendin, je vrouw, een vriend, wie dan ook, een vriend - als je je ogen sluit en 'ik hou van je' zegt of als je naar ze kijkt en zegt 'ik hou van je', besef dat dat 'ik hou van je' is 'ik hou van je' tegen jezelf zeggen als het wezen als één met en als jij en dat wanneer je dat zegt, je de verklaring aflegt: Ik zal niets minder accepteren dan wie je bent. En dat wanneer ik zie of merk dat je jezelf niet eert door niet eerlijk te zijn met jezelf en dat je iets minders accepteert en toestaat dan wie je werkelijk bent in jezelf - ik dan zal ingrijpen. Ik zal je passend 'sturen' en specifiek want ik zal niets minder accepteren dan wie iemand is, mezelf inbegrepen, in mijn wereld.

Dat wordt de verklaring van 'ik hou van je'. En door te zeggen 'ik hou van je' realiseer je en wees gewaar als je zegt 'ik hou van je': wat verklaart dat 'ik hou van je' werkelijk als een expressie van jou van eenheid en gelijkheid vanuit een startpunt van eerlijkheid met zelf? Dat je zult handelen naar die verklaring 'ik hou van je'. Dat het niet slechts 'lege woorden' zijn die worden gesproken maar dat het een absolute verklaring is die je zult leven. Dus hoe leef je 'liefde'? Door in te grijpen als je ziet dat jij of iemand anders in je wereld iets toepast dat minder is dan wie ze zijn - - dan leef je het woord 'liefde', niet dan? Dan zijn het niet alleen maar snel gesproken 'lege woorden' zonder gewaarzijn - alleen maar ik-hou-van-je: dat is leeg, dat is mistroostig, dat is droevig. Maak liever van 'liefde' een verklaring van jou als jou naar allen in je wereld als één met jou. Zodat wanneer je zegt 'ik hou van je' dat je dan staat als de expressie van die verklaring in elk moment Zodat wanneer je 'ik hou van je' zegt, je in feite zegt: 'ik eer jou als mij als één met mij als leven, als gelijk en één en dus zal ik niets accepteren dat minder is dan wie je werkelijk bent als één met mij, dus zal ik niets minder accepteren dan wie ik ben in mij en daarom niets accepteren dat minder is dan wie ik ben in een ander die één is met mij'.

Dat is dus de correctie van het woord 'liefde'. Ik stel voor dat als je afgescheiden betekenissen of definities hebt van het woord 'liefde' die niet een expressie zijn van wie je bent. pas dan vergeving toe met corrigerende toepassing. Met vergeving maak je jezelf los van het woord 'liefde' zodat alleen het woord 'liefde' staat, dan geef je uitdrukking aan het woord 'liefde' als een verklaring van jou naar alles als één met jou dat je niets minder zult accepteren dan wie ze zijn als één met jou in je wereld. Dan wordt 'liefde' een expressie. Dan wordt 'liefde' een levend woord. Als je bij jezelf staat in oprechtheid bij dat woord 'liefde', verantwoordelijkheid neemt voor jezelf, voor ieder en elk woord dat je spreekt - dat is hoe je me uitdunt, dat is hoe ik verdwijn. Dat is vast en zeker wat je zou willen, dat is wat iedereen nastreeft, toch? De systemen stoppen en vernietigen voor eens en altijd. Ik zou zeker graag het woord 'liefde' zien als de expressie van leven, als ieder mens dat een ander eert zoals zij zichzelf eren in elk moment van zelfoprechtheid, niets minder dan wie we zijn accepterend en toestaand.

Dank je wel, dit is het Liefde Systeem Ontwerp.

Voor meer vertaalde artikelen en videos: DesteniNL

0 reacties

Een reactie posten

Onze toekomstige ouders

Gezond verstand is dat je je realiseert dat we leven na leven hier terugkeren - en als we niet de weg voorbereiden voor degenen die onze ouders zullen worden - zijn ze we goed verneukt.

Recent Posts

Recent Comments