naar de NL Desteni website

Keyconcepts

Mind = je gedachten, gevoelens en emoties

Archives

Om je te abonneren op de DesteniNL nieuwsmail klik hier
Wil je reageren of heb je vragen, plaats die dan op het DesteniNL forum

Dit is Veno. Dus al het menselijke leven is al voorgeprogrammeerd door interdimensionale systemen, die in je lichaam worden gezet tijdens je ontwikkeling in de baarmoeder en op die manier wordt de realiteit geïnjecteerd op het moment dat je wordt geboren. Alles wat je doet is rondlopen als een systeem in een gesystematiseerde wereld. "Ik loop rond in mijn systeem en het gaat prima met mij, ik loop gewoon rond en doe van alles... "
Het bovenbewustzijn hebben we nog niet gehad. Wat is de bewuste mind? Hoe werken gedachten? Je weet wel wat gedachten zijn... die geheime kleine stemmetjes in je hoofd, die niemand hoort, maar wij wel. Mensen, jullie gedachten zijn niet privé. Ik weet wie je bent. Het is geen geheim. Alles wordt onthuld in de dimensies.

Hoe manifesteert zich de bewuste mind? Als we het hebben over bewustzijn, bovenbewustzijn, of bewuste mind, speken we over gedachten, het denken. En dat is de plek waar zich je "schijnbaar unieke persoonlijkheid" bevindt. Waarom zet ik dat tussen aanhalingstekens? Je zogenaamd unieke persoonlijkheid is informatie die is gedownload van je moeder en je vader in je onderbewustzijn. Alles wat je doet is de informatie individualiseren en personaliseren om je eigen kleine persoonlijkheid te modelleren en je het idee te geven dat je totaal anders bent dan je ouders. Maar weet je wat het geval is? In werkelijkheid ben je een exacte kopie van je ouders. "O mijn god, ben ik mijn ouders, nee toch! Oh, wie ben ik?"

Ik weet dat je niet je ouders bent en dat moet je zelf ook zeker weten. Want wil je echt het leven van je ouders leven? En willen jouw ouders het leven van hun ouders leven? Dat is de manier waarop de erfzonde werkt. Informatie wordt keer op keer overgebracht op kinderen. Kinderen worden exacte kopieën van hun ouders. Daarom ervaren kinderen meestal dezelfde gebeurtenissen als hun ouders. Dat is toch te gek! Ouders zeggen tegen kinderen, "Doe alsjeblieft niet wat ik heb gedaan. Ga niet worden wat ik ben geworden. Doe dit niet, want dat deed ik ook en toen gebeurde er dat." En toch gebeurt het weer. En daarom hebben ouders en kinderen zo'n immens conflict met elkaar. Immens. Want ouders, kinderen zijn de exacte kopieën, duplicaten, projecties van jullie zelf. Dat is wat kinderen je laten zien en dat is hetgeen waartegen jullie vechten. Interessant ...

Er valt zoveel te vertellen. Als je het niet meer kunt bijhouden, kijk dan nog eens vaker naar de video's en maak aantekeningen.
Waar was ik gebleven? Het bovenbewustzijn. Gedachten worden gevormd vanuit het onderbewustzijn. En van het onderbewustzijn naar je onbewustzijn wordt je schijnbaar unieke persoonlijkheid gevormd, die niet uniek en individueel is, want het bestaat uit informatie die is overgedragen van je moeder en je vader. Dus je wordt een kopie van je moeder en je vader.
Hoe worden gedachten gevormd? Rond de leeftijd van drie of vier jaar begint je bewuste verstand mee te spelen. Je mind begint mee te spelen zodra je de wereld gaat zien als plaatjes. Baby’s zien feitelijk, dat is fascinerend. Baby’s zien de wereld in het alfastadium. Dat betekent, dat ze iedereen en alles wat bestaat zien als geluidexpressie. Ze gaan pas datgene zien wat iedereen in de wereld ziet, wanneer ze ongeveer drie of vier jaar oud zijn – zoals ik zei, wanneer de bewuste mind zich begint te ontwikkelen.

Wat je ziet als plaatjes is niet de ware expressie. Alles wat bestaat existeert als een geluidexpressie. Niet eens een geluidfrequentie, maar een geluidexpressie. Maar dan worden ze beïnvloed door hun ouders, die zeggen, "Kijk eens naar dit plaatje. Dit plaatje hoort bij dit woord. Stop het in je hoofd."
Dus baby’s beginnen plaatjes aan woorden te verbinden. En dan begint het probleem. Waarom?
Wat is geluidexpressie? Ik ben een geluidexpressie. Dat betekent, de woorden die ik spreek zijn wie ik ben. De woorden zijn één met wie ik ben. Dus als een kind leert, "dit plaatje hoort bij dat woord" is dat afgescheidenheid! Nu moet dat kind zich zien te herinneren dat dit woord bij dat plaatje hoort en dan gaan ze hun hoofd vullen met pogingen om dingen te onthouden. Daar komen gedachten vandaan. Dat is de manier waarop gedachten in een kind worden geactiveerd, omdat ze proberen zich dingen te herinneren.

Dat is dus de manier waarop bewustzijn in kinderen wordt geactiveerd. Kinderen wordt niet geleerd dat ze het levende woord zijn, dat ze een geluidexpressie zijn en dat die geluidexpressie datgene is wat ze zijn als levende woorden. Woorden zijn één met wie ze zijn. En als je een kind gaat leren, dat dit woord bij dat plaatje hoort, ontstaat afgescheidenheid van zichzelf. Afgescheidenheid. Waar ben Ik ergens in die vergelijking?
Woord – plaatje. Woord – plaatje. Dat is iets wat zich dáár afspeelt, maar waar ben Ik?
Als ze zich eenmaal gaan herinneren welk woord bij welk plaatje hoort, gebeurt er iets fascinerends. Het onderbewustzijn begint zich te activeren. Activeren in het perspectief, dat het kind begint te participeren in het bewustzijn en het onderbewustzijn. En op die manier activeren ouders de kindersystemen [applaus].

Ik ga door in mijn volgende interview met de manier waarop gedachten in het bewustzijn ontstaan en hoe de persoonlijkheid zich gaat ontwikkelen.
Dit is Veno. Dank je wel.

augustus 2007

Terug naar Index

0 reacties

Een reactie posten

Onze toekomstige ouders

Gezond verstand is dat je je realiseert dat we leven na leven hier terugkeren - en als we niet de weg voorbereiden voor degenen die onze ouders zullen worden - zijn ze we goed verneukt.

Recent Posts

Recent Comments