naar de NL Desteni website

Keyconcepts

Mind = je gedachten, gevoelens en emoties

Archives

Om je te abonneren op de DesteniNL nieuwsmail klik hier
Wil je reageren of heb je vragen, plaats die dan op het DesteniNL forum

17 september 2007

180px-Swami_Prabhupada Dit is Prabhupada. Ik ben hier om over mijn leven te spreken en over mijn leven na de dood. Ik ben opnieuw gereïncarneerd en ik ben weer op Aarde, maar de ervaringen van mezelf als Prabhupada op Aarde zitten nog in me, zijn nog steeds bij me als mezelf, dus het maakt niet uit waar ik ben. Ik ben ook nog steeds Prabhupada!
Ik heb een paar fouten gemaakt, die ik terugneem in de komende interviews. Ik maakte fouten met betrekking tot afgescheidenheid in mijn woorden en in mijn begrijpen. Ik heb mezelf niet veroordeeld erom, want ik dacht dat wat ik vertelde nodig was om te vertellen. Ik geloof dat ik ook lang genoeg had geleefd, want ik heb dat punt van afgescheidenheid nog lange tijd gediend. Zodra de realisatie van eenheid en gelijkheid plaats vindt ben je al begraven...
Maar nu is het tijd, dus het is hier en eenheid en gelijkheid in zijn meest ware vorm is nu gerealiseerd. De fout die ik heb gemaakt is het geloof in Krishna, Christus, Jezus, zonder me te realiseren, dat God hier is, als de mens en uit de mens zal het leven op het fysieke vlak worden geboren.
Dat zijn de principes.
Maar wat ik heb geleerd is, dat de woorden die ik heb gereciteerd, een herinnering van het geheugen worden, al lang vergeten... Hoe weet je dat?
Dat zie je in de wereld. Er zijn grote mannen in de wereld geweest die kwamen en gingen: Buddha, Osho, ikzelf... velen, lange tijd voor ons. En ze hadden het antwoord bijna. Ze waren heel dicht bij het antwoord van eenheid, maar dat is nooit helemaal duidelijk geworden. Het was hier, het is altijd hier geweest. Ik zie het overal, maar je kunt het net niet te pakken krijgen. Je spreekt woorden uit...
Er zijn grote mannen geweest, die kwamen en gingen, en die grote woorden spraken, maar die woorden zijn nooit geleefd geworden en dat is de grote fout, die de mens heeft gemaakt. De fout die ik heb gemaakt.
Maar ik kon de woorden niet leven, want de woorden bevonden zich in afgescheidenheid, waarbij ik liefde als een afzonderlijke entiteit van mij beschouwde. Ik realiseerde me de volheid niet, de volheid van de woorden "God is hier", "God ben ik", "God is alles als één"... God is één, daarom zijn we allemaal één - ieder van ons. God, God is hier. En dan pas heeft het zin, want iedereen roept mijn naam, ik ben daar, want kijk nou eens naar de wereld... Wat hebben wij als God geschapen?
God werd altijd gezien als dat wezen met een hoge essentie van schoonheid en grootsheid, als de alfa en omega, de Alom Tegenwoordige. Misschien is dat niet het geval. Waarschijnlijk hebben we niet gezien wat wij als God hebben aangericht. Waarschijnlijk hebben we een idee gevormd over wat we hebben waargenomen als één zijn... in religies...
Als je toch eens naar de wereld kijkt... God is één, God is hier, God is mens, van de mens, van het leven. Dit is God, deze wereld... Wat hebben we gedaan... Maar er is iets veranderd - en ik heb gezegd dat het kan, maar ik maakte een fout; de fout van afscheiding.

De grootste afgescheidenheid die ik aantrof is die van woorden. Als je de woorden niet leeft, maar ze alleen maar predikt en uitspreekt, worden ze weer vergeten in de wereld, dan worden ze niet geleefd.
Want alleen woorden die worden geleefd, veranderen de wereld. Daarom zijn we God. We hebben woorden geleefd in afgescheidenheid en kijk eens waar we zijn uitgekomen...

Wat is dan de verandering? De verandering zit hem in het Levende Woord, waarbij we ons realiseren, dat we van het levende woord afzonderlijke manifestaties hebben gemaakt. We zijn de woorden niet gewòrden.
Kan het antwoord nog simpeler zijn?

Ja, de natuur is nog simpeler. En daarom zijn wijzelf dat ook. We hebben onszelf steeds gecompliceerder gemaakt. Maar zo zijn we niet echt. We zijn erg simplistisch.
We hebben het leven lange tijd op de hielen gezeten zonder te realiseren, dat het leven wel eens hier zou kunnen zijn... Maar in die achtervolging van het leven hebben we het steeds gecompliceerder gemaakt in de zoektocht naar onszelf. Nu moet de mensheid daarmee ophouden. Er zullen wel wat gebeurtenissen volgen, vele...
Laten we daarom eens zien of de woorden die deze keer worden gesproken door de interdimensionale wezens wel worden gehoord en worden toegepast.
Zo niet, gaan we alles stopzetten.
Dit is de laatste keer dat iemand nog een keer spreekt over datgene, wat in deze wereld door ieder mens moet worden gedaan: luisteren, het daadwerkelijk leven en toepassen. Als dat in dit leven niet wordt gedaan, zal alles ophouden. En zal alles overnieuw moeten worden gedaan. Alles zal worden overgedaan. Dan word ik weer opnieuw iemand als ik. Komt er weer een Osho - alles weer precies hetzelfde totdat we het voor elkaar hebben. Dus als het nu niet hier wordt gedaan - dit is de laatste keer - dan doen we het nooit meer. We doen het of we doen het niet, maar dan beginnen we overnieuw.
Dank je wel.

0 reacties

Een reactie posten

Onze toekomstige ouders

Gezond verstand is dat je je realiseert dat we leven na leven hier terugkeren - en als we niet de weg voorbereiden voor degenen die onze ouders zullen worden - zijn ze we goed verneukt.

Recent Posts

Recent Comments