naar de NL Desteni website

Keyconcepts

Mind = je gedachten, gevoelens en emoties

Archives

Om je te abonneren op de DesteniNL nieuwsmail klik hier
Wil je reageren of heb je vragen, plaats die dan op het DesteniNL forum

Interessant, he? Wist je dat... Laten we bijvoorbeeld een lijst maken op een stuk papier van alle angsten die in je leven. En wat er interessant aan is dat je lijst er zo uit zal zien;

  • Ik heb angst om dood te gaan
  • Ik heb angst voor pijn
  • Ik heb angst om neergeschoten te worden
  • Ik heb angst om levend te verbranden
Wat hier nu interessant aan is... wat is de eerste verklaring in de hele zin? 'Ik heb angst'
En het 'Ik heb angst' is de eerste stelling - 'om dood te gaan' is de tweede. Dus 'om dood te gaan' is een afgeleide van 'Ik heb angst'. Dus is 'Ik heb angst' de werkelijke manifestatie van jou als dat wat je van jezelf geaccepteerd en toegestaan hebt om één en gelijk mee te zijn.

Hoe ziet angst eruit in mensen? Kijk eens, dit is erg interessant. Laten we 'Ik heb angst om dood te gaan' als voorbeeld nemen. 'Ik heb angst' is de eerste stelling, 'om dood te gaan' is de uitstromende afgeleide van 'Ik heb angst' (wat de manifestatie is van wat je van jezelf hebt geaccepteerd en toegestaan om één en gelijk mee te zijn als angst). Nu is 'om dood te gaan' zelf ook angst. Dus wat je eigenlijk zegt is 'Ik heb angst voor angst'.

Een ander voorbeeld: 'ik heb angst om dood te bloeden'.
Ik heb angst. Ik... heb angst, betekent 'ik ben angst'. Ik accepteer en sta mezelf toe om één en gelijk te zijn met angst. 'Dood bloeden' is de afgeleide van deze manifestatie van angst van wat je van jezelf hebt geaccepteerd en toegestaan om één en gelijk mee te zijn. "Doodbloeden' is op zich een angst. Dus het is 'ik heb angst voor angst'. Mensen vrezen hun eigen angst. Het meest eenvoudige, maar toch het schijnbaar meest complexe ontwerp in en als het mindbewustzijnsysteem van mensen. Ontwerp de mens zo dat hij angst heeft voor zijn eigen angst en hij leeft in constante, voortdurende angst in zichzelf - en daarmee  het mindbewustzijnsysteem in en als hem opladend, aandrijvend en voortbrengend.

Je kunt nu niet eenvoudigweg stellen: 'Ik ben niet bang meer, het is over'. Nee, je hebt laag op laag op laag van zelfdefinitie gebouwd waarin je in en als jouw 'Ik heb angst' en 'Ik ben angst' manifesteerde - als dat wat jij van jezelf hebt geaccepteerd en toegestaan om één en gelijk mee te zijn. Dus jouw 'Ik heb angst voor angst' is verborgen in veelvoudige manifestaties, het lijkt op de boom van het mindsysteem 'angst'. Er zijn de wortels die de angst zelf zijn, die je gekweekt en gevoed hebt met 'Ik heb angst voor angst' - 'Ik ben bang voor de dood', 'ik ben bang om dood te bloeden', 'ik ben bang om neergestoken te worden', 'ik ben bang om beroofd te worden', waarbij het 'beroofd', 'vermoord', 'neergestoken', 'doodbloeden' angsten op zichzelf zijn als een zichtbaar geworden bevestiging in deze wereld.

Dus mensen vrezen hun eigen angst, die in hen bestaat, waarvan ze van zichzelf hebben geaccepteerd en toegestaan om één en gelijk mee te zijn.

Mensen, ik stel het volgende voor: Maak een lijst met al je angsten, maar je moet wel diep in jezelf gaan in totale zelfoprechtheid en zie wat het is dat je toestaat en accepteert van jezelf om één en gelijk mee te zijn - hoe je jezelf hebt vormgegeven om angst te hebben voor je eigen angst. En zo moet je jezelf losmaken van alle 'Ik heb angst voor de angst' angsten die je hebt gekoppeld aan je relatie met je mind, want je mind heeft nu vorm gekregen overeenkomstig jouw 'Ik heb angst voor de angst' angsten, die je hebt ontworpen en bevestigd als plaatjes en woorden.

Je schrijft bijvoorbeeld 'Ik ben bang om dood te gaan'. Dan zeg je: 'Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan om bang te zijn om dood te gaan. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan om 'doodgaan' te koppelen aan 'angst' op zich en dus vergeef ik mezelf dat ik mezelf heb toegestaan om bang te zijn voor mijn eigen angst.' Hetzelfde doe je met je andere angsten, je vervangt het woord 'doodgaan' met 'doodbloeden' of 'doodgestoken'.

Waarom? Mensen realiseer je dat het opwekken en 'nieuw leven inblazen' van angst in en als jezelf, de drijvende kracht is voor al het andere dat in deze wereld bestaat. Als je bang bent om doodgestoken te worden laad je en wek je je mindbewustzijnsysteem op via je onbewustzijn, het balanceert zich uit in het verenigd bewustzijnsveld en iemand anders wordt neergestoken. Vanwege de angst die in jou bestaat - omdat we in een verenigd bewustzijnsveld leven, in naar evenwicht zoekende polariteiten - moet het ergens anders weer in balans gebracht worden.

Dus mensen, accepteer niet van jezelf en sta niet toe om beheerst of beïnvloedt te worden door angst. Angst hebben voor de angst zelf, interessant. Deze angst die je 'tot leven brengt', 'aandacht geeft', 'macht geeft' - door te denken en te geloven dat je machteloos bent ten aanzien van angst. Het is interessant dat mensen denken dat door bang te zijn voor iets, ze zichzelf ertegen beschermen. Je weet wel, angst om te sterven - want als je angst hebt om te sterven, 'dan gebeurt het misschien wel niet'. En dan leven mensen hun hele leven in absolute angst voor de dood en wat gebeurt er? - je gaat dood. Mensen, realiseer je dat je onvermijdelijk zult sterven in deze wereld. Je menselijk lichaam gaat maar een bepaalde tijd mee.
 

De vraag is dus: ga je leven als wie je werkelijk bent, in elk moment van elke ademhaling of ga je in constante, voortdurende angst bestaan, je hele leven lang totdat je sterft? Wanneer je vasthoudt aan je angsten met betrekking tot sterven, voed je onherroepelijk het systeem. Het balanceert zich uit en iemand anders ervaart wat jij vreest. Stop de mind, mensen, je bent niet de mind. Leef in elk moment van zelfoprechtheid als zelf-vertrouwen en zelf-expressie als jij. 

Hartelijk dank.

voor meer vertaalde artikelen, bezoek  DesteniNL 

0 reacties

Een reactie posten

Onze toekomstige ouders

Gezond verstand is dat je je realiseert dat we leven na leven hier terugkeren - en als we niet de weg voorbereiden voor degenen die onze ouders zullen worden - zijn ze we goed verneukt.

Recent Posts

Recent Comments