naar de NL Desteni website

Keyconcepts

Mind = je gedachten, gevoelens en emoties

Archives

Om je te abonneren op de DesteniNL nieuwsmail klik hier
Wil je reageren of heb je vragen, plaats die dan op het DesteniNL forum

30 september 2007

Hallo, dit is George Harrison nog een keer. Ik zou gaan praten over inspiratie en toen ging ik helemaal de andere richting uit om weer uit te komen bij inspiratie! In het algemeen spreek ik vanuit inspiratie. Je hoort en ziet mensen vaak zoeken naar inspiratie. Hier zit er nog een, die altijd op zoek was naar inspiratie voor mijn specifieke ervaringen hier op Aarde, nu zelfs in de dimensies. In die zoektocht naar inspiratie vond ik de diepten in mezelf. En dat werkt behoorlijk verslavend om in jezelf te gaan. Je wordt inzichtelijker, wijzer, helderder, alsof je alles begrijpt, maar je leeft niet. Kijk, je zit in die wereld en je zoekt naar inspiratie en in de zoektocht naar inspiratie ga je in jezelf naar binnen. Je daalt af in de diepten van jezelf, het lijkt op spiralen buiten jezelf, die voortdurend naar binnen wervelen. Maar je leeft toch niet! Ik realiseerde me dat ik dat nooit had gedaan! Ik heb nooit echt geleefd! Niet hier op Aarde, noch in de dimensies. Om eerlijk te zijn, heb ik geen idee wat het is om te leven!

Weet iemand wat het betekent om te leven? We hebben zoveel ideeën over leven en het leven. Ik realiseerde me, dat ik nooit had geleefd. Toen ik in de dimensies kwam, realiseerde ik me, dat het steeds dieper in jezelf wegzinken, die ervaring van je eigen uitgestrektheid en groots, diepgaand en belangrijk zijn in jezelf, enzovoort, en al die gevoelens in jezelf als in een baarmoeder. En je gaat steeds dieper en dieper en daar vind je inspiratie die ermee in overeenstemming is, met de zoektocht naar jezelf. Het zijn trips. Iedereen zit in een trip. En ik realiseerde me dat, door dat te doen, had ik nooit geleefd.

Het gaat er niet om in jezelf te gaan om naar inspiratie te zoeken, of naar buiten te gaan en naar inspiratie te zoeken, want dat komt altijd neer op één enkele manifestatie die op een uitkomst is gebaseerd. Zoals ik bijvoorbeeld naar inspiratie zocht voor de muziek, de teksten, de band of zelfs voor het leven. Als je alleen naar inspiratie zoekt, leef je niet. Je vindt altijd wel een reden waarom het een moment tot tevredenheid leidt, om een doel en een reden te hebben om voor te leven en iets in deze wereld te doen, maar het betreft nooit zoals jij in jezelf staat als één en gelijk met alles.

En je leeft de woorden niet als een uitdrukking van jezelf. In mijn ervaring was het dus een inkeer naar binnen, naar steeds diepere lagen van mezelf, waardoor ik schijnbaar groter, diepzinniger, wijzer en helderder werd in mooie woorden enzovoort, maar dat was ikzelf niet. Ik heb dat verdomme zelf gecreëerd in mijn hoofd! Jezus... dat is toch verbazingwekkend! De mind is dus een sterk en gevaarlijk ding, als je niet in het richtinggevend principe van je mind zit en niet weet hoe het werkt. Het kan een sluw ding zijn, weet je. Bijvoorbeeld, mijn ervaringen lijken zo groots, zo volmaakt, ze lijken oké. Maar dat waren ze niet echt. Want niets wat ik ooit deed was voor alles als één. Ik leefde en drukte mezelf uit, althans dat dacht ik, maar dat was niet zo. Want mijn aanvangspunt was niet alles als één als gelijk in mijn eigen zelfoprechtheid. Ik wist niet eens wat zelfoprechtheid inhield.

Ik zit dus op dit moment in het proces van mezelf uitdrukken als leven en wat dat werkelijk betekent. Want het is doodeng als je opeens inziet, mijn God, ik heb nooit geleefd! Ik ben alleen maar ingestort en heb geprobeerd de diepten te vinden in mezelf ergens daarbinnen. Dus door te realiseren, dat ik werkelijk hier ben, dat ik de woorden ben die ik spreek en dat ik me volgens de woorden die ik spreek uitdruk en dat dit leven is. Je leeft pas wanneer je woorden uitspreekt als één met jezelf. Dus wanneer je loopt te zoeken naar inspiratie bijvoorbeeld, want inspiratie is verbonden aan één punt en je bent verslaafd aan dat ene punt, waar je zoekt naar inspiratie. Waardoor je in een kokervisie komt te zitten in plaats van dat je het geheel van jezelf in ogenschouw neemt als hier in iedere ademhaling, als realisatie van jezelf op ieder moment.

Ik kan misschien ook nog zeggen, dat ik erachter ben gekomen, dat dit hele proces geen pad is, geen reis is, die maar doorgaat, alsof je leeft en sterft en leeft en sterft op ieder moment. We zijn oneindige expressies. We zijn niet in staat onszelf te beperken tot een enkelvoudig pad, maar letterlijk wie je bent is een uitdrukking is van jezelf in eerlijkheid op ieder willekeurig moment.

Ik vertel jullie gewoon wat ik me tot nu toe heb gerealiseerd, vooral met het recente beginpunt van zelfoprechtheid in ieder moment. En ik vind dat de lijn tussen het begrip van je mind... Kijk, de mind werkt met eerlijkheid, maar het kan het woord zelfoprechtheid niet interpreteren. Eerlijkheid ziet eruit als dit... plat. Als ik het woord eerlijkheid uitspreek, is het gewoon eerlijkheid. Maar zelfoprechtheid, zichzelf eerlijk zijn, zelf-eerlijkheid... eerst, hier is een uitdrukking van het zelf. Het is een perspectief.

Wat kan ik jullie nog meer vertellen. Dit zijn de inzichten die ik heb verzameld in het proces van mezelf uitdrukken. Ik moet ook leren specifieke woorden gebruiken. Weet je, vooral in je woordgebruik moet je specifiek zijn om zeker te zijn, dat die woorden een expressie van jezelf zijn en dat ze... Je kunt dat ervaren als je spreekt. Zoals ik nu tegen jullie praat, zijn de woorden helemaal van mij en als ik het geluid produceer, bestaat dat uit mijn hele wezen, dat resoneert met de geluiden die ik maak op dit moment. Dat is interessant. Je kunt het zelf ervaren als je tegen jezelf praat. Test jezelf, als je tegen jezelf hardop spreekt, dan kun je tevens vergeving toepassen, zoals ik deed. Als ik vergeving toepas, zorg ik ervoor, dat mijn hele wezen resoneert met het geluid van de woorden die ikzelf ben en die één zijn met mij, zodat ik mezelf niet in de maling neem en dat ik niet vanuit mijn hoofd praat, vanuit een kader in mijn gedachten, maar vanuit een expressie van mij. Het is een nuance, maar je kunt het verschil voelen. Je ervaart het, zeker. Als je flink hardop spreekt, kun je de geluidsvibratie in je wezen voelen. Het zijn eigenlijk geen vibraties, maar geluid, de expressie van geluid.

Dank je wel. Dit is George Harrison. Ik heb een paar inzichten van mijn ervaringen met jullie gedeeld om degenen te helpen, die misschien precies dezelfde ervaringen in deze wereld hebben als ik op het ogenblik. En die zijn echt niet verschillend van elkaar. Het enige is, dat jullie me op dit moment niet kunnen zien. Vreemd... er komt een dag, dat we iedereen kunnen zien.

Dank je wel, nogmaals. Dit is George Harrison.

lees meer op DesteniNL

0 reacties

Een reactie posten

Onze toekomstige ouders

Gezond verstand is dat je je realiseert dat we leven na leven hier terugkeren - en als we niet de weg voorbereiden voor degenen die onze ouders zullen worden - zijn ze we goed verneukt.

Recent Posts

Recent Comments