naar de NL Desteni website

Keyconcepts

Mind = je gedachten, gevoelens en emoties

Archives

Om je te abonneren op de DesteniNL nieuwsmail klik hier
Wil je reageren of heb je vragen, plaats die dan op het DesteniNL forum

3 september 2007

Hi, dit is Jezus.

En wat gebeurt er dan als je in een andere familie wordt geboren, wie ben je dan? Als bepaalde gebeurtenissen niet in je wereld hebben plaatsgevonden en als je niet naar de kerk ben gegaan, of naar de priester of de predikant enzovoort, wat zou je dan zijn geweest? Want je wordt ofwel in een bepaalde religie geboren en je wórdt die religie, of bepaalde gebeurtenissen vinden plaats in je leven en dan ga je ook bij een religie horen. Met afhankelijkheid van iets of iemand buiten jezelf en daarin wordt je schijnbare 'keuze' van zelfexpressie geboren.

Oh en, keuze en vrije wil of slavernij bestaan niet. Keuze wordt gepresenteerd als een idee van macht en controle, terwijl we hier duidelijk aantonen dat mensen niet over macht en controle beschikken over zichzelf, noch over deze wereld. Gedachten zijn jullie God geworden. Kijk maar eens om je heen. Mensen geloven dat wanneer ze geen gedachten, gevoelens en emoties hebben, dat ze dan een soort robot zombies worden. Mensen, de wereld staat ondersteboven. Jullie zijn juist nú robot zombies...

Als gedachten, emoties en gevoelens beginnen te verdwijnen, word je geluid, een geluidsexpressie. Geluid betekent een aanwezigheid van jezelf in een 'vrije' expressie. Ik zet 'vrij' tussen haakjes, want we zijn pas echt vrij als het hele bestaan vrij is. Maar voordat het zover is, ben je vrij als zelfexpressie in het moment - tot op zekere hoogte.

En, het is interessant, want ik zit hier en vele andere wezens doen dat en zeggen dat er geen God bestaat - je weet dat ik, Jezus hier ben en dat ik een dimensionaal wezen ben, één en gelijk met jullie en dat ik schijnbaar mensen binnen religieuze bewegingen dingen voorschrijf, die ze afhoudt van het stellen van gezond-verstand vragen. Weet je, je kijkt naar de wereld en je vraagt je af, oké, als er een God is, dan waarom dit, waarom dat? Als er een God is, hoe zit dit, hoe zit dat? Enzovoort. Wees niet bang om vragen te stellen. Ik ben hier nog steeds en ik zeg dat er geen God is en toch is er niets met me gebeurd. Ook met anderen die zeiden dat er geen God is, is niets gebeurd. Hier is het bewijs, de dimensies zijn aanwezig in ieder mens, richting gevend, maar het is natuurlijk wel noodzakelijk dat iedereen het zichzelf realiseert.

En mijn eerste vraag is, wanneer gaan mensen écht luisteren en zichzelf oprecht onder de loep nemen? Dat is wat wij jullie laten zien, is het eenvoudigste dat we vragen: zelfoprechtheid waarbij je je gezonde verstand gebruikt, is wat we zeggen. We zeggen niet 'Nu moet je geloven en ons volgen en je moet het nu doen, anders word je vervloekt. Nee! We zeggen alleen dat het je eigen verantwoordelijkheid is, want wat weet ik, wat ook veel dimensionale wezens weten? Wat alle dimensionale wezens weten?! Wanneer je sterft, kom je tegenover jezelf te staan. Je bent hier en je moet jezelf elk moment onder ogen zien. Dat is onvermijdelijk en specifiek. Ik heb hier mensen gezien, die gestorven waren, die zeiden: 'O mijn God, waarom heb ik niet geluisterd?!' Zij hebben enorme spijt... Er zijn mensen die overgaan en zich realiseren wat ze hebben toegestaan en dat is niet om te juichen, want hier zie je alles waaraan hebt meegedaan, hier moet je dus echt verantwoording nemen voor jezelf.

De voornaamste reden waarom mensen niet willen luisteren is omdat ze bang zijn. Bang voor wat andere mensen wel niet zullen denken. Waarom denk je dat kinderen een religie volgen? Omdat ze bang zijn voor wat hun ouders zouden zeggen. Ze zijn bang dat hun ouders boos worden als ze zouden durven zeggen: 'Maar ik geloof niet in een God'. Kinderen doen dat niet, echt, ze gaan alleen naar de kerk of doen wat hun ouders doen, omdat ze bang zijn voor hun ouders.

Ouders, eerlijk, kijk eens goed naar jezelf. Als je kind naar je toekomt en zegt: 'Mama, papa, ik wil niet meer naar de kerk.' Wat zou je reactie zijn? Je zou boos zijn! Maar je zou moeten zeggen: 'Ik begrijp het, kind, je kunt verantwoording nemen voor jezelf en je eigen zelfexpressie volgen, voor de ervaringen in jezelf. Nee! Jullie zeggen:'Je moet naar de kerk en je doet wat ik zeg.' Want jij denkt kennelijk, dat dat het beste is voor je kind. Maar dat is het niet! Kinderen hebben vrije zelfexpressie nodig en dat krijgen ze niet in de wereld... Dat is iets om eens rekening mee te houden.

Dank je wel. Dit is Jezus.

lees meer op DesteniNL

0 reacties

Een reactie posten

Onze toekomstige ouders

Gezond verstand is dat je je realiseert dat we leven na leven hier terugkeren - en als we niet de weg voorbereiden voor degenen die onze ouders zullen worden - zijn ze we goed verneukt.

Recent Posts

Recent Comments